بازی رایانه

جدیدترین اخبار بازی های کامپیوتری

بازی رایانه

جدیدترین اخبار بازی های کامپیوتری

  • ۰
  • ۰

شرکت یوبی‌سافت - بازی رایانه

اخیرا شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) از قرار گرفتن عنوانی که دقیقا از روی Rainbow Six Siege کپی‌برداری شده از فروشگاه‌های اپل استور (App Store) و گوگل پلی (Google Play) شکایت کرد.

 

به گژارش بازی رایانه و به نقل از Bloomberg، به نظر می‌رسد یک بازی که دقیقا کپی غیر قانونی از عنوان Rainbow Six Siege است، در فروشگاه‌های موبایل اپل استور و گوگل پلی قرار گرفته که همانطور هم که پیش‌بینی می‌شد، واکنش سریع شرکت یوبی‌سافت را به دنبال داشته است.

ایریا اف۲ (Area F2) که توسط گروهی به نام «علی بابا» (Alibaba Group Holding) ساخته شده، یک بازی طراحی شده برای سیستم عامل‌های اندروید و آیفون است که به تازگی در فروشگاه‌های گوگل و آیفون برای دانلود قرار گرفته؛ این بازی بنا بر شکایت شرکت سازنده بازی رینبو سیکس سیج دقیقا یک کپی کامل و بدون خلاقیت بوده و قرار گرفتن آن در فروشگاه‌های آنلاین برای دسترسی نوعی جرم محسوب می‌شود. این عنوان تقریبا اواخر سال میلادی گذشته (دی ماه) در شبکه‌های مجازی معرفی شده و طبق اظهار یوبی‌سافت، این شرکت به هنگام عرضه بازی در فروشگاه‌های آنلاین ذکر شده به آنها هشدار داده بود که از انتشار بیشتر این بازی جلوگیری کنند و آنرا از میان ایتم‌های خود پاک کنند.

به گفته یوبی‌سافت بازی رینبو سیکس در حال حاضر ۵۵ میلیون کاربر ثبت شده دارد که ۳ میلیون از این افراد به صورت روزانه در سرورهای بازی در حال فعالیت هستند؛ همنین این عنوان از جمله بازی‌هایی است که همواره در رویداد ورزش‌های الکترونیکی (Esports) برای رقابت کاربران حاضر بوده و تیم‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بسیاری در آن برای بردن جوایز میلیون دلاری و کسب مقام مسابقه می‌دهند؛ در نتیجه این مسئله چنان هم دور از ذهن نیست که افرادی سعی در کپی کردن چنین بازی معروفی داشته باشند و بخواهند با آن درآمدی کسب کنند.

بیانیه شرکت یوبی‌سافت

رینبو سیکس سیج همیشه جز عناوین خاص شرکت ما بوده و در سطح جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است و در این زمینه رقیبان بسیاری دارد؛ بازی ایریا اف۲ از تمامی جوانب حاضر، از انتخاب انواع اپراتورهای داخل بازی تا حتی منو پیروزی بعد از هر دست، از روی عنوان ما کپی برداری شده و این خلاف قوانین بازی‌های رایانه‌ای است.

با وجود این شکایت صریح یوبی‌سافت، شرکت‌های گوگل و اپل و همچنین گروه علی بابا هنوز هیچ واکنشی در مقابل آن نشان نداده‌اند و فعلا برای پاسخگویی و دفاع آنها در دادگاه فدرال لس آنجلس باید منتظر اخبار جدید باشیم.

 

منبع: سایت بازی رایانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی