بازی رایانه

جدیدترین اخبار بازی های کامپیوتری

بازی رایانه

جدیدترین اخبار بازی های کامپیوتری

۲۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امتیازات بازی The Last of Us Part II

به نظر می‌رسد که دقایقی پیش، امتیازات بازی The Last of Us Part II توسط سایت‌های معتبری مانند Eurogamer و Gamespot منتشر شده است.

 

به گزارش بازی رایانه و به نقل از Opencritic، تنها یک هفته تا انتشار بازی The Last of Us Part II فاصله داریم و به مانند همیشه، چند روز قبل از عرضه، نمرات نقدهای بسیاری از سایت‌های معتبر، برای این بازی تنها دقایقی منتشر شدند؛ در بسیاری از این نقدها، خشونت موجود در گیم‌پلی و همچنین داستان جذاب و هیجان‌انگیز این بازی، به مانند عنوان قبلی The Last of Us مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

  • IGN: نمره ۱۰/۱۰
  • Eurogamer: بی‌نظیر!
  • GamesRadar: نمره ۵/۵
  • Metro GameCentral: نمره ۹/۱۰
  • Easy Allies: نمره ۹.۵/۱۰
  • Game Informer: نمره ۱۰/۱۰
  • Gamespot: نمره ۸/۱۰
  • USgamer: نمره ۴.۵/۵
  • TheSixthAxis: نمره ۱۰/۱۰
  • VG247: نمره ۵/۵
  • GameRant: نمره ۱۰/۱۰
  • Push Square: نمره ۱۰/۱۰
  • Empire: نمره ۱۰/۱۰

با توجه به نمرات لحاظ شده برای بازی The Last of Us Part II توسط سایت‌های برتر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، در حال حاضر نمره میانگین این عنوان مورد انتظار، ۹۵ از ۱۰۰ بوده که طبق پیش‌بینی‌های بسیاری از کاربران به پیش رفته است. این نمره که در حال حاضر از ۷۴ نقد متفاوت از بازی میانگین گرفته شده، بدون شک چیزی است که تنها از یک اثر شاهکار می‌توان انتظار داشت؛ در حال حاضر، تمامی وبسایت‌های معتبر نمرات کامل و بالایی را برای بازی در نظر گرفته‌اند و پایین‌ترین نمره آن، ۳.۵ از ۵ بودن است.

اگر به زبان ساده بیان کنیم، عنوان The Last of Us Part II یکی دیگر از اثرهای شاهکار ناتی داگ (Naughty Dog) بوده که بسیار پر مفهموم، خشونت‌بار، هیجان‌انگیز است.

  • کاراکترهای به یاد ماندنی

هنگامی که اِلی (Ellie) نقش اول بازی می‌شود، محاصره شدن او توسط دشمنان و واکنش‌های او برای مقابله با آن‌ها، شدیدا تاثیر برانگیز است.

  • گیم‌پلی قوی

مبارزات نزدیک تن به تن، مخفیانه و حتی با اسلحه، همراه با معماهای درون بازی، به نحوی طراحی شده‌اند که تکراری نخواهند شد.

  • داستان مهیج و احساسی

باز هم شاهد داستان‌پردازی‌های درخشان و بی‌نظیر، از سوی سازنده بازی، ناتی داگ هستیم.

به هر حال، با توجه به به امتیازات بازی The Last of Us Part II به نظر می‌رسد که این بازی انتظارات بسیاری از طرفداران را برآورده خواهد کرد و یک دنباله جذاب و کامل کننده، بر عنوان قبلی خود در ماجراجویی‌های اِلی و جوئل (Joel) خواهد بود.

بازی The Last of Us Part II برای عرضه در تاریخ ۳۰ خرداد (۱۹ ژوئن)، به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ برنامه ریزی شده است.

همچنین مروری کوتاه بر نقد بازی از دیدگاه سایت‌های برتر را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

در بازی The Last of Us Part 2

به نظر می‌رسد که اینبار دشمنان در بازی The Last of Us Part 2 همانطور که کمک کارگردان آن اظهار می‌کند، از هوش بالاتری در مقابل شما برخوردار هستند.

 

به گزارش بازی رایانه و به نقل از Gamingbolt، بدون شک جمع بسیار زیادی از کاربران سر تا سر جهان، منتظر عرضه بازی The Last of Us Part 2 هستند و این در حالی است که تنها دو هفته تا انتشار این عنوان فاصله داریم؛ عنوانی که گفته می‌شود قرار است رکوردهای بسیاری، از جمله رکورد فروش عناوین انحصاری را بزند و پس از مدت‌ها بازی Marvel’s Spider-Man را پشت سر بگذارد. در بازی The Last of Us Part 2 همانطور که می‌دانیم، ماجراجویی خشونت‌بار جوئل (Joel) و اِلی (Ellie) را دنبال خواهیم کرد و با دشمنانی که قصد جلوگیری از هدف آن‌ها را دارند روبه رو خواهیم شد؛ دشمنانی که اینبار، هوشمندتر عمل می‌کنند و به دام انداختن آن‌ها کمی سخت‌تر به نظر می‌رسد.

طبق مصاحبه اخیر کمک کارگردان این بازی آنتونی نیومن (Anthony Newman) با منابع خبری، وی اظهار کرده است که سطح هوش دشمنان در بازی The Last of Us Part 2 پیشرفت کرده و اینبار شاهد یک حالت جدید در آن‌ها به نام «حالت میانی» هستیم.

با اضافه کردن «حالت میانی»، ما سطح جدیدی را برای میزان هوش دشمنان در نظر گرفته‌ایم؛ به این صورت که اگر شما برای مثال با یک اسلحه بی‌صدا مانند تیر و کمان کسی را بکشید، سایر افرادی که در نزدیکی او بوده‌اند، قاعدتا متوجه می‌شوند که این تیر را کسی پرتاب کرده اما نخواهند فهمید که دقیقا از کجا و فقط حدس می‌زنند. این همان «حالت میانی» است؛ یعنی دشمن متوجه حضور شماست اما دقیقا نمی‌داند که کجا هستید و همراه دسته خود به سمتی که تیر را پرتاب کرده‌اید حرکت می‌کنند.

در عنوان قبلی The Last of Us، دشمنان تنها دو حالت برای پیدا کردن شما داشتند، یا نمی‌دانستند که کجایید، و یا می‌دانستند و شما را پیدا می‌کردند؛ وقتی که شما یکی از یاران آن‌ها را با تیر اسلحه بی‌صدا می‌زدید، اگر در نزدیکی آن فرد می‌بودند، به سرعت شما را پیدا کرده و به شما حمله می‌کردند؛ ما این فرصت را در این عنوان جدید به شما و دشمنان داده‌ایم که اینبار، خیلی سریع جنگ شروع نشود و یک حالت تعقیب و گریز کوتاه به وجود آید که در آن، سعی کنید از دست دشمنان فرار کنید و یا اینکه بی سر و صدا آن‌ها را از پای دربیاورید.

بازی The Last of Us Part II برای عرضه در تاریخ ۳۰ خرداد (۱۹ ژوئن)، به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ برنامه ریزی شده است.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

 

بازی The Last of Us Part 2

شرکت سونی و استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) در نظر دارند بازی The Last of Us Part 2 را با شخصی سازی گسترده و گیم پلی جذاب در دسترس بازیکنان قرار دهند. عنوانی که تاکنون اطلاعات بسیاری درباره آن منتشر شده است.

بنابرگزارش بازی رایانه به نقل از Gamingbolt، استودیو ناتی داگ شخصی سازی و تنظیمات رابط کاربری گسترده‌ای را برای بازی The Last of Us Part 2 در نظر گرفته است. در چند ماه گذشته تریلر و اطلاعات بیشتری مربوط به این بازی منتشر شد و حال نوبت به جزئیات جدید دیگر رسید.

در برنامه State of Play اخیر شاهد نمایش مفصلی از گیم پلی نسخه دوم The Last of Us بودیم. تا انتشار این عنوان کمتر از ۳ هفته باقی مانده و بازیکنان و طرفداران سخت در انتظار تجربه The Last of Us Part 2 هستند.

باتوجه به گفته استودیو سازنده یعنی ناتی داگ، در این بازی ۶۰ گزینه مختلف تنظیماتی برای رابط کاربری و سایر موارد در نظر گرفته شده است. از جمله آنها باید به سایز رابط کاربری، علائم صوتی وسایل نزدیک به کارکتر اصلی، تغییرات در سیستم کنترل و چندی دیگر اشاره کرد.

گذشته از آن پد لمسی دوال شاک ۴ به افراد اجازه خواهد داد تا روی اهداف زوم کنند. یک حالت با کانترست (Contrast) بالا هم تدارک دیده شده که در آن محیط بازی خاکستری و دشمنان به رنگ قرمز هستند. البته در این حالت دوستان به رنگ آبی نشان داده می‌شوند. اخیرا امیلیا شاتز (Emilia Schatz) طراح ارشد گیم پلی بازی The Last of Us Part 2 طی مصاحبه‌ای بیان داشت:

ما در این بازی قابلیت‌های دسترسی مختلفی گنجاندیم تا تجربه گیم پلی جذاب‌تر شود. ما قابلیت‌های دسترسی را برای این تعبیه نکردیم که موجب آسانی یا حذف مکانیک خاص گیم پلی شویم.

در جای دیگر متیو گلنت (Matthew Gallant) یکی از اعضای طراحی بازی مورد اشاره اظهار داشت:

ما از ابتدا توسعه این موارد را در نظر داشتیم و در اولویت خود قرار دادیم زیرا برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود.

عنوان مورد انتظار ناتی داگ در ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

 

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

 

Frozen 2

انیمیشن Frozen 2 سوم ماه جولای زودتر از زمان اعلام شده، در رسانه دیزنی پلاس (+Disney) برای کاربران این شبکه در انگلستان و ایرلند قابل دسترسی خواهد شد.

به گزارش بازی رایانه و به نقل از Comicbook، تقریبا هم افراد بزرگسال و هم کودکان به گونه‌ای طرفدار این انیمیشن معروف هستند و یا حتی اگر آن را تماشا نکرده باشند نامش را شنیده‌اند. انیمیشن Frozen در سال ۲۰۱۳ اکران شد و توجه بسیاری از طرفداران انیمیشن را به خود جلب کرد. تهیه کنندگان این انیمیشن منحصر به فرد پس از موفقیت فوق‌العاده‌ای که قسمت اول آن داشت، در سال گذشته تصمیم به ساخت و اکران قسمت دوم  Frozen گرفتند. انیمیشن Frozen 2 در سال ۲۰۱۹ اکران شد و همچنان مثل قسمت اول خود بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

شبکه رسانه‌ای دیزنی پلاس (+Disney) انیمیشن محبوب Frozen 2 را در سوم ماه جولای، برای کاربران انگلستان و ایرلند قابل دسترسی خواهد کرد. همانطور که این شبکه پیشتر در ماه مارچ، در ابتدای اپیدمی ناشی از ویروس کرونا پیش از آغاز رسمی دوران قرنطینه، انیمیشن Frozen 2 را زودتر از زمان اعلام شده رسمی برای کاربرانی که در ایالات متحده آمریکا قرار دارند قابل دسترسی کرد، این بار هم برای کاربران خود در انگلستان و ایرلند دو هفته زود تر از زمان اعلام شده Frozen 2 را استریم می‌کند. در حال حاضر طرفداران Frozen 2 در نیوزلند، ایالات متحده آمریکا و استرالیا می‌توانند از شبکه دیزنی پلاس این انیمیشن را تماشا کنند.

شبکه استریم دیزنی پلاس همچنان برنامه دیگری برای این انیمیشن محبوب که می‌توان گفت پربیننده ترین انیمیشن ساخته شده شرکت دیزنی (Disney)، با نیم قرن تجربه در ساخت انیمیشن است دارد. در ۲۶ ماه ژوئن شبکه دیزنی پلاس مستندی در شش قسمت تحت عنوان Making Frozen 2 را پخش خواهد کرد. با توجه به طرفداران زیاد این فرنچایز، بدیهی است که نحوه ساخته شدن این انیمیشن محبوب برای کاربران دیزنی پلاس جالب و سرگرم کننده باشد. در این مستند شش قسمتی شاهد نحوه ساخته شدن انیمیشن و چالش‌هایی که تهیه کنندگان، انیماتورها و صدا پیشگان این فرنچایز با آن روبه رو شده اند خواهیم بود.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

 

به تازگی مشخص شده است که درجه سختی The Last of Us Part 2 آزادی عمل بالایی در تنظیم سختی بازی به بازیکنان می‌دهد.

به گزارش بازی رایانه و به نقل از VG247، چندی پیش اعلام شده بود که درجه سختی The Last of Us Part 2 را می‌توان شخصی‌سازی کرد که یکی از قابلیت‌های این قسمت، کم‌تر کردن میزان آسیبی است که دشمنان به الی وارد می‌کنند. با اینکه نسخه قبلی این سری درجه سختی‌های مختلفی داشت، اما درجه‌ سختی‌های ساده بازی نیز در برخی قسمت‌ها چالش‌های بزرگی را برای بسیاری از بازیکنان به وجود آورده بود. با اینکه سختی و چالش‌های بازی برای عده‌ای بسیار هیجان انگیز و جذاب بود، اما بالاخره به توجه به محبوبیت بالای این سری، بازیکنان با مهارت‌های بسیار پایین‌تری نیز دوست دارند تا این عنوان را تجربه کنند. از این رو استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) تصمیم گرفت تا قابلیت‌های بیشتری را در برابر بازیکنان برای کاهش درجه سختی این عنوان قرار دهد که یکی از آنها، کاهش دادن میزان آسیب رسانی دشمنان در طول بازی است.

از قابلیت‌های دیگری که در بخش تنظیم درجه سختی بازی وجود دارد، می‌توان به قدرت هوش مصنوعی دشمنان در حین مخفی‌کاری و میزان پیدا شدن تیر و وسایل مورد نیاز در محیط بازی اشاره کرد. این قابلیت‌ها به شما اجازه می‌دهد تا برای مثال اگر شما دوست داشته باشید مبارزات چالش برانگیزتری داشته باشید اما مخفی‌کاری‌های ساده‌ای را تجربه کنید، بتوانید در بخش شخصی‌سازی درجه سختی، تجربه دلخواه خود را بسازید. جالب است بدانید که سازندگان بیش از ۶۰ قابلیت شبیه به مورد‌های گفته شده را به بازی اضافه کرده‌اند که هریک می‌تواند تجربه بازی را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد. یکی از مواردی که توجه بازیکنان را جلب کرد، قابلیت مسیریابی دنیای بازی تنها با استفاده از صداهای درون محیط است. این ۶۰ مورد کمک می‌کنند تا چالش‌های بسیار جذاب‌تری به بازی اضافه شود و در عین حال بازیکنانی که مهارت کمتری دارند، به راحتی بتوانند این عنوان را به اتمام برسانند. بازی The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳۰ خرداد برای پلتفرم پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

 

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

 

Mission: Impossible 7

بعد از توقفی که Mission: Impossible 7 در فیلم برداری خود داشت، عوامل این فرنچایز در ماه سپتامبر فعالیت خود را دوباره از سر خواهند گرفت.

 

به گزارش بازی رایانه و به نقل از Comicbook، همانطور که بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به علت ممنوعیت‌های ناشی از اپیدمی ویروس کرونا در برنامه فیلم ‌برداری خود دچار مشکلاتی شدند و فعالیت آن‌ها به عقب افتاد، فیلم  Mission: Impossible 7 نیز از این قاعده مستثنا نبود؛ یا این وجود طبق گفته‌های دستار کارگردان این اثر، فیلم در ماه سپتامبر فیلم برداری خود را دوباره آغاز خواهد کرد.

طبق قرارهای پیشین این فیلم باید در ماه فوریه فیلم برداری می‌شد که بنا به دلایل گفته شده به عقب افتاد. دستیار کارگردان این فیلم تامی گورملی (Tommy Gormley)، در این باره گفت که او قانع شده است تا همراه با همکارانش در ماه سپتامبر برای فیلم برداری به محل کار خود بازگردند. درحالی که جزییات فیلم هنوز تا ماه می نامشخص است اما آن‌ها در طی سه ماه آینده به محل کار خود بازخواهند گشت و فیلم برداری را از نو شروع خواهند کرد.

امیدوارم که در ماه سپتامبر موفق شویم تا فیلم برداری را دوباره از سر بگیریم. دقیقا در زمانی که شیوع ویروس کرونا در ونیز اتفاق افتاد، ما آنجا در حال ساخت این فیلم بودیم که بعد از چهار یا پنج روز فعالیت ما را مجبور کردند که برویم. امیدوارم در سپتامبر همه چیز خوب پیش برورد و ما موفق شویم که به تمام کشورهایی که در ذهن داشتیم سفر کنیم و بتوانیم به انگلستان و استودیو برگردیم. پس سپتامبر تا آپریل و یا می برنامه اکنون ما است. ما باور داریم که می‌توانیم این کا را به ثمر برسانیم.

در ادامه صحبت‌هایش گورملی افزود که این فیلم انگلیسی بسیار فوق العاده طراحی شده است اما مکان‌های متفاوت برای فیلم برداری و جمعیت زیاد عوامل فیلم، ساختن Mission: Impossible 7 در شرایط کنونی دشوار و چالش برانگیز کرده است اما اگر آن‌ها با دقت فراوان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد و این کار ناممکن نیست.

ما باید به محل کار بازگردیم. ما باید بخاطر تمام کسانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند برگردیم. ده‌ها و هزار ها نفر از ما که در ساخت این اثر تلاش می‌کنند باید به کار خود ادامه دهند. باید شرایط را برای بازگشتمان به کار مناسب کنیم؛ در امنیت جانی کامل به محل کار خود بازگردیم و از همکارانمان مراقبت کنیم. اگرچه کار سختی خواهد بود اما ناممکن نیست و ما این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

اکس باکس سری اکس همزمان با عرضه جهانی در بازار ژاپن به فروش خواهد رسید

اکس باکس سری اکس

شیوع ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از شرکت‌ها رویدادهای خود را لغو و عرضه محصولاتشان را با تعویق همراه سازند. در این بین ممکن است عرضه دو کنسول نسل نهمی اکس باکس سری اکس و پلی استیشن ۵ با تعویقی رو به رو شود.

 

بنابرگزارش بازی رایانه به نقل از Gamingbolte، برخی این پرسش برای آنها به وجود می‌آید که آیا شیوع ویروس کرونا عرضه پلی استیشن ۵ و اکس باکس سری اکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر. اخیرا دو شرکت مایکروسافت و سونی به انکار این موضوع پرداختند و اعلام کردند قرار نیست در عرضه کنسول آنها تاخیری به وجود بیاید.

به تازگی مایکروسافت در تایید مجله فامیتسو اعلام کرد که اکس باکس سری اکس همزمان با عرضه جهانی در بازار ژاپن به فروش خواهد رسید. این یعنی قرار نیست در بازار جهانی زودتر کنسول مورد اشاره به فروش رسیده و در ژاپن با تاخیر مواجه شود.

این شرکت ردموندی همچنین تایید کرد که بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla, Bright Memory: Infinite, Scarlet Nexus و Halo: Infinite از عناوین لانچ کنسول نسل نهمی خواهند بود. نکته جالب اینجا است که بازی Yakuza: Like a Dragon یک عنوان محبوب گیمرهای شرقی اخیرا برای اکس باکس نسل جدید تایید شد اما مایکروسافت مشخص نکرده آیا همزمان با عرضه اکس باکس سری ایکس این بازی یک عنوان لانچ در منطقه ژاپن خواهد بود یا خیر.

سونی و مایکروسافت سخت در حال تدارک بازی‌های انحصاری بزرگ برای کنسول نسل نهمی خود هستند. در حالی که مایکروسافت از محصول خود رونمایی کرده اما معرفی پلی استیشن ۵ بارها با تاخیر مواجه شد و مشخص نیست چه زمانی می‌توان شاهد رونمایی آن بود.

پیشتر بود که شرکت ژاپنی از کنترلر دوال سنس این کنسول رونمایی کرد و حتی منابع نزدیک به سونی تایید کردند این دستگاه در مقایسه با پلی استیشن ۴ پرو دو برابر ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

رویداد Future Games Show 2020

نمایشگاه E3 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و بسیاری از ناشران و شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا یک رویداد مستقل در ماه ژوئن برای رونمایی عناوین جدید خود داشته باشند. بنابراین قرار است در ژوئن سال جاری چندین رویداد از جمله رویداد Future Games Show 2020 را در یک ماه شاهد باشیم.

بنابرگزارش بازی رایانه به نقل از GamingBolt، به گفته وب سایت GamesRadar+، یکی از رویدادهایی که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، Future Games Show 2020 نام دارد. گفته شده در این رویداد عناوین متعددی معرفی خواهد شد.

به تازگی اعلام شد که این رویداد در تاریخ ۶ ژوئن یا ۱۷ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد. این رویداد میزبان صداپیشگانی چون امیلی رز (Emily Rose) و نولان نورث (Nolan North) است. گفته می‌شود انواع مختلفی از بازی‌ها را در جریان این رویداد شاهد خواهیم بود که بیش از ۳۰ عنوان را دربر خواهد گرفت.

البته این ۳۰ عنوان چندین بازی AAA و کوچک مستقل را شامل شده و همگی بازی‌های بزرگ AAA نیستند. همچنین ناشران و توسعه دهندگانی نظیر اسکوئرانیکس، تیم ۱۷ (Team17)، دیپ سیلور (Deep Silver)، کرو دیجیتال (Curve Digital)، راو فیوری (Raw Fury)، رد ترد گیمز (Red Thread Games)، تیم کیل مدیا (TeamKill Media)، تینی بیلد (tinyBuild) و چندی دیگر قرار است در این رویداد حضور پیدا کرده و جدیدترین محصول خود را به نمایش درآورند.

ناگفته نماند رویداد Future Games Show 2020 توسط رسانه GamesRadar+ برگزار خواهد شد تا برخی شرکت‌ها که رویدادی برای رونمایی محصول جدید خود ندارند، با حضور در این برنامه جدیدترین بازی را معرفی کنند.

در اخباری مرتبط شرکت سونی قرار بود ۱۵ خرداد رویداد پلی استیشن ۵ را برگزار کند. در این رویداد که گزارش شده کنسول پلی استیشن ۵ و چند عنوان جدید رونمایی می‌شود، متاسفانه لغو شده و مشخص نیست در چه زمان دیگری باید شاهد برگزاری رویداد پلی استیشن ۵ باشیم.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر پیرامون رویداد Future Games Show 2020 باید تا ۱۷ خرداد ماه منتظر ماند و شاهد رونمایی بازی‌ها خواهیم بود.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

Harry Potter

سرویس پخش آنلاین HBO Max صبح روز پنج‌شنبه پس از راه اندازی، هشت فیلم فرنچایز Harry Potter را در صفحه اول سایت خود قرار داد.

 

به گزارش بازی رایانه و به نقل از Comicbook، در نهایت شبکه رسانه‌ای HBO Max راه اندازی شد و این رسانه نو در لیست فیلم‌هایی که ارائه می‌کند یکی از معروف‌ترین فرنچایز‌های تاریخ سینما را در خود جای داده است؛ هشت فیلم از فرنچایز Harry Potter صبح روز پنج‌شنبه بعد از راه اندازی این رسانه در صفحه اصلی آن برای کاربران قابل پخش و دسترسی بود.

فرنچایز Harry Potter از دیرباز به وارنر مدیا (WarnerMedia) تعلق داشت و با این حال پیش از این نیز قرار بود که به رسانه HBO Max بپیوندد اما با این وجود هیچ کسی نمی‌توانست تاریخ دقیقی برای آن مشخص کند؛ خوشبختانه به نظر می‌رسد که وارنر مدیا در آخرین دقایق قبل از راه اندازی حق پخش این فرنچایز را تصاحب کرده است. تا صبح روز پنج‌شنبه هیچ گونه تبلیغاتی در این باره صورت نگرفت و حتی این فرنچایز در لیست اعلام شده توسط  HBO Max قرار نداشت و به طور حتم کاربران این رسانه و طرفداران این فرنچایز بسیار هیجان‌زده و سورپرایز شدند هنگامی که برای اولین بار در این رسانه عضو شده و در صفحه اصلی آن هشت فیلم فرنچایز Harry Potter را دیدند.

نظیر این اتفاق پیش از این نیز رخ داده بود، زمانی که شرکت دیزنی (Disney) شبکه رسانه‌ای دیزنی پلاس (+Disney) را راه اندازی کرد، طبق لیست اعلام شده تنها تعداد کمی از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول MCU در آن قرار داشتند اما بعد از راه اندازی رسانه در سال گذشته تقریبا تمام فیلم‌های مارول در آن قابل دسترسی بود.

 به نظر می‌رسد که وارنر مدیا پیش از این نمی‌توانست هیچ تضمینی برای پخش این فرنچایز داشته باشد اما آنگونه که مشخص است، در دقایق آخر پیش از راه اندازی طبق قرداد‌هایی این امتیاز را بدست آورده زیرا پیش‌تر این امتیاز تا سال ۲۰۲۵ به ان بی سی یونیورسال  (NBCUniversal) تعلق داشته است.

هشت فیلم از فرنچایز Harry Potter در HBO Max قابل دسترسی هستند اما هنوز یک فیلم از این فرنچایز ار قلم افتاده، فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them، در این رسانه یافت نمی‌شود. زیرا این فیلم هم اکنون در دیگر رسانه‌ها قابل پخش است.

حال تنها زمان پاسخ گو چنین سوالاتی است که اکنون .Warner Bros با HBO Max چه می‌کند و چه برنامه‌هایی برای آن دارد؟

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

سری Dragon Quest

به تازگی اسکوئر انیکس (Square Enix) سه بازی از سری Dragon Quest را معرفی کرده و جزئیات کاملی درباره سبک هریک از این عناوین ارائه کرده است.

بنا برگزارش بازی رایانه و به نقل از Comicbook، سه بازی جدید از سری Dragon Quest بر اساس انیمه Dragon Quest: The Adventure of Dai معرفی شد که هریک در سبکی متفاوت در حال توسعه پیدا کردن است. این سه بازی بر روی هر پلتفرمی که فکر کنید منتشر خواهد شد؛ پلتفرم‌های آرکید، گوشی‌های موبایل و کنسول‌ها. انیمه این سری در پاییز امسال توسط استودیو تویی انیمیشن (Toei Animation) منتشر خواهد شد و بازی آرکید آن نیز تقریبا در همان زمان روانه بازار می‌شود اما بازی موبایل و کنسولی این سری تا سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد. بعید است که هرسه بازی بتوانند در تمام بخش‌های بزرگ دنیا از جمله آمریکای شمالی منتشر شوند اما با توجه به تبلیغاتی که اسکوئر انکیس برای این بازی‌ها در نظر گرفته است، انتظار می‌رود حداقل بازی کنسولی آن در تمام دنیا از جمله آمریکای شمالی نیز منتشر شود.

Dragon Quest: The Adventure of Dai – Xross Blade بازی آرکید این سری است. در این عنوان، بازیکنان از کارت‌های واقعی که «تاکارا تومی» (Takara Tomy) استفاده می‌کرد بازی خواهند کرد. بازیکنان می‌توانند این کارت‌ها را بر روی دستگاه آرکید قرار دهند و با حرکت دادن آنها، حملاتی که در نظر دارند را انجام دهند. با توجه به سختی بالای پیاده‌سازی چنین کاری در یک دستگاه آرکید، خیلی بعید به نظر می‌رسد که این بازی خارج از کشور ژاپن منتشر شود.

Dragon Quest: The Adventure of Dai – Tamashii no Kizuna بازی موبایل این سری است که برای اندروید و IOS منتشر خواهد شد. توسعه دهنده این بازی، سبک آن را Dash RPG اعلام کرد که شباهت زیادی به بازی‌های دویدنی گوشی مانند Subway Surfers دارد با این تفاوت که المان‌های نقش آفرینی زیادی نیز در آن پیدا می‌شود. با توجه به اینکه این عنوان تنها برای گوشی‌های موبایل منتشر خواهد شد، احتمال عرضه شدن آن در تمام کشورها بالا است.

Infinity Strash – Dragon Quest: The Adventure of Dai بازی کنسولی این سری است. هنوز پلتفرم‌های مقصد این بازی مشخص نشده است اما به احتمال بسیار زیاد، دو کنسول پلی‌ استیشن ۴ و نینتندو سوییچ میزبان این بازی خواهند شد. این عنوان در سبک اکشن و نقش آفرینی خواهد بود که اکثرا شخصیت‌ها و مکان‌های موجود در انیمه، در این بازی نیز حضور دارند. تبلیغات نسبتا خوبی برای این بازی در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود که این عنوان نیز در تمام کشور‌ها منتشر شود.

در اوایل سال ۲۰۲۰ سازنده سری Dragon Quest، آقای یوجی هوری (Yuji Horii)، اعلام کرده بود که آنها چندین رونمایی بزرگ را برای امسال در نظر دارند. با توجه به اینکه Dragon Quest XII هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد، هیچ کس انتظار نداشت که از سه بازی جدید دیگر این سری رونمایی شود. هنوز تاریخ عرضه هیچ یک از این سه بازی به صورت دقیق منتشر نشده است و بهترین اطلاعاتی که فعلا در دسترس است، انتشار بازی آرکید این سری همزمان با انتشار انیمه آن در فصل پاییز است.

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی