بازی رایانه

جدیدترین اخبار بازی های کامپیوتری

بازی رایانه

جدیدترین اخبار بازی های کامپیوتری

۶۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت یوبی‌سافت - بازی رایانه

اخیرا شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) از قرار گرفتن عنوانی که دقیقا از روی Rainbow Six Siege کپی‌برداری شده از فروشگاه‌های اپل استور (App Store) و گوگل پلی (Google Play) شکایت کرد.

 

به گژارش بازی رایانه و به نقل از Bloomberg، به نظر می‌رسد یک بازی که دقیقا کپی غیر قانونی از عنوان Rainbow Six Siege است، در فروشگاه‌های موبایل اپل استور و گوگل پلی قرار گرفته که همانطور هم که پیش‌بینی می‌شد، واکنش سریع شرکت یوبی‌سافت را به دنبال داشته است.

ایریا اف۲ (Area F2) که توسط گروهی به نام «علی بابا» (Alibaba Group Holding) ساخته شده، یک بازی طراحی شده برای سیستم عامل‌های اندروید و آیفون است که به تازگی در فروشگاه‌های گوگل و آیفون برای دانلود قرار گرفته؛ این بازی بنا بر شکایت شرکت سازنده بازی رینبو سیکس سیج دقیقا یک کپی کامل و بدون خلاقیت بوده و قرار گرفتن آن در فروشگاه‌های آنلاین برای دسترسی نوعی جرم محسوب می‌شود. این عنوان تقریبا اواخر سال میلادی گذشته (دی ماه) در شبکه‌های مجازی معرفی شده و طبق اظهار یوبی‌سافت، این شرکت به هنگام عرضه بازی در فروشگاه‌های آنلاین ذکر شده به آنها هشدار داده بود که از انتشار بیشتر این بازی جلوگیری کنند و آنرا از میان ایتم‌های خود پاک کنند.

به گفته یوبی‌سافت بازی رینبو سیکس در حال حاضر ۵۵ میلیون کاربر ثبت شده دارد که ۳ میلیون از این افراد به صورت روزانه در سرورهای بازی در حال فعالیت هستند؛ همنین این عنوان از جمله بازی‌هایی است که همواره در رویداد ورزش‌های الکترونیکی (Esports) برای رقابت کاربران حاضر بوده و تیم‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بسیاری در آن برای بردن جوایز میلیون دلاری و کسب مقام مسابقه می‌دهند؛ در نتیجه این مسئله چنان هم دور از ذهن نیست که افرادی سعی در کپی کردن چنین بازی معروفی داشته باشند و بخواهند با آن درآمدی کسب کنند.

بیانیه شرکت یوبی‌سافت

رینبو سیکس سیج همیشه جز عناوین خاص شرکت ما بوده و در سطح جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است و در این زمینه رقیبان بسیاری دارد؛ بازی ایریا اف۲ از تمامی جوانب حاضر، از انتخاب انواع اپراتورهای داخل بازی تا حتی منو پیروزی بعد از هر دست، از روی عنوان ما کپی برداری شده و این خلاف قوانین بازی‌های رایانه‌ای است.

با وجود این شکایت صریح یوبی‌سافت، شرکت‌های گوگل و اپل و همچنین گروه علی بابا هنوز هیچ واکنشی در مقابل آن نشان نداده‌اند و فعلا برای پاسخگویی و دفاع آنها در دادگاه فدرال لس آنجلس باید منتظر اخبار جدید باشیم.

 

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

بازی Halo: Infinite در رویداد تیر ماه Xbox 20/20 مشخص خواهد شدبازی Halo: Infinite

چندی پیش شرکت مایکروسافت یک رویداد آنلاین برگزار کرد و چند عنوان جدید از جمله گیم پلی بازی اساسینز کرید والهالا (Assassin’s Creed Valhalla) در آن به نمایش درآمد. حال به نظر می‌رسد در ماه جولای باید انتظار برگزاری رویداد بزرگ‌تری را داشته باشیم که طبق گفته‌ها در آن از بازی Halo: Infinite رونمایی خواهد شد.

بنابرگزارش بازی رایانه بازی Halo: Infinite انحصاری کنسول ایکس باکس سری ایکس و ویندوز ۱۰، در رویداد بزرگ تیر ماه Xbox 20/20 حضور خواهد داشت و این یعنی مایکروسافت در نظر دارد یک نمایش گیم پلی خیره کننده از این عنوان ارائه دهد. نخستین بار در E3 2018 بود که شاهد معرفی بازی انحصاری Halo: Infinite بودیم اما اطلاعات بسیاری ارائه نشد؛ از این رو انتظار داریم که در این رویداد سعی در حفظ کیفیت همان کنفرانس E3 هرساله مایکروسافت شود و با نمایش‌های بزرگی برگزار شود.

البته در E3 2019 یک نمایش جذاب از Halo: Infinite به اجرا درآمد که در آن مستر چیف (Master Chief) را با چهره پیرتر و جالب مشاهده کردیم؛ از آن زمان اخبار پیرامون Halo: Infinite به شدت محدود بود و با گذشت شش ماه از معرفی ایکس باکس سری ایکس تاکنون هیچ ویدئو گیم پلی از این عنوان به اجرا درنیامده است.

در رویداد آنلاین پیشین بازی‌هایی چون Chorus دیپ سیلور، The Medium و برخی دیگر به نمایش درآمدند در حالی که خبر فعلی قابل پیش بینی بود، استودیو ۳۴۳Industries در صفحه رسمی توییتر خود رسما این موضوع را تایید کرد و خبر از نمایشی هیجان انگیز برای رویداد آنلاین ماه جولای داد.

متاسفانه مایکروسافت تاریخ دقیقی برای Xbox 20/20 جولای اعلام نکرده است.

 

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

 

نقشه بازی Assassin's Creed Valhalla

بیشتر گیمرها یک بازی جهان باز را بیشتر به کیفیت مشاهده می‌کنند نه وسعت نقشه و از این دست موارد. اما برای نقشه بازی Assassin’s Creed Valhalla (اساسینزکرید والهالا) شرکت یوبیسافت (Ubisoft) داستان دقیقا همین است.

 

بنابرگزارش بازی رایانه، بازی آینده نقش آفرینی اساسینزکرید والهالا قرار است نقشه بزرگ‌تری به دلیل جدیدتر بودن نسبت به اساسینز کرید اودیسی (Assassin’s Creed Odyssey) داشته باشد. به تازگی جولیان لافری(Julien Laferriere) تهیه کننده بازی مورد نظر در طی مصاحبه اخیر خود اطلاعات جدیدی از نقشه بازی Assassin’s Creed Valhalla فاش کرده است.

به گفته این تهیه کننده، این بازی در مقایسه با اودیسی از نقشه بزرگ‌تری برخوردار است. این یعنی عملا بازیکنان می‌توانند در نیای بازی گشت و گذاری منحصربفردتر داشته باشند.

لافری به نقشه انگلیس و نروژ این عنوان نیز اشاره داشته است. وی بیان کرد که این نقشه‌ها واقع گرایانه طراحی شدند تا گشت و گذاری لذت بخش را بتوان تجربه کرد. همچنین گفته شده برخی نقاط مخفی هم در این بازی تعبیه شده که افراد با طی کردن مراحل شاهد افزوده شدن آنها به نقشه اصلی خواهند بود. اگرچه گفته نشده که این قسمت از نقشه چگونه خواهد بود اما می‌توان متصور شد که شباهت بسیاری به نقشه جنگ جهانی اول در عنوان سیندیکیت (Assassin’s Creed Syndicate) داشته باشد. احتمالا شخصیت اصلی بازی ایوور (Eivor) بتواند به این دنیای مخفی به صورت شگفت انگیزی سفر کند و امر معمولی نیست.

طی ماه‌های آینده یوبیسافت اطلاعات بیشتری پیرامون این بازی ارائه خواهد داد و نباید به این اطلاعات محدود بسنده کرد. عنوان موردبحث قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم PC، پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر شود.

انتظار می‌رود که این عنوان در مقایسه با اودیسی با واکنش‌های مثبتی رو به رو شود.

 

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

شایعه: بازی Mafia II: Definitive Edition تا چند روز آینده منتشر شود

بازی Mafia II: Definitive Edition

به نظر می‌رسد که زمان عرضه بازی Mafia II: Definitive Edition خیلی زودتر از چیزی است که همه فکر می‌کردند.

 

به گزارش بازی رایانه، به نظر می‌رسد که نسخه ریمستر Mafia 2 به زودی قرار است روانه بازار شود. پس از لو رفتن تاریخ انتشار نسخه بازسازی شده مافیا، جدیدا تاریخ انتشار نسخه ریمستر مافیا ۲ نیز از همان منبع لو رفته است. این منبع همان فروشگاه مایکروسافت بوده که بازی Mafia II: Definitive Edition را برای تاریخ ۳۰ اردیبهشت لیست کرده است. به نظر می‌رسد سه پلتفرم پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی میزبان این بازی خواهند بود. این بازی توضیحات زیر را نیز در صفحه فروشگاه مایکروسافت برای این عنوان نوشته است.

داستان بازی Mafia II

قسمت دوم از سه گانه مافیا شما را به شهر نیویورک دهه پنجاه میلادی می‌برد. با بازسازی شدن این عنوان، می‌توانید دنیای زیبای بازی را با جذابیت بیشتری در زمان طلایی خلافکارهای مافیا تجربه کنید. ستاره جنگ، ویتو وارد بازی خلافکارها و مافیا می‌شود تا با در آوردن پول کافی، قرض‌های مالی پدرش را پرداخت کند. او به همراه دوست خود جو، از پله‌های خطرناک خانواده‌های مافیا بالا می‌رود تا پول، شهرت زیادی را به قیمت خطر بالا به دست آورد.

خریداران بازی می‌توانند از کت چرمی ویتو در بازی‌های Mafia: Definitive Edition و Mafia III: Definitive Edition بهره‌مند شوند. با اینکه هنوز خبری از زمان عرضه نسخه بازسازی Mafia III مطرح نشده است، انتظار می‌رود این عنوان نیز همزمان با نسخه بازسازی مافیا ۲ منتشر شود. با اینکه شاید بهتر باشد تا زمان معرفی رسمی تاریخ عرضه بازی صبر کرد، اما می‌توان تقریبا از تمام اطلاعاتی که در فروشگاه مایکروسافت منتشر شده است مطمئن بود. در توضیحات تکمیلی، بیان شده که این بازسازی چیزهای جدیدی نیز به بازی اضافه کرده و داستان را تا حدی گسترده‌تر کرده اما بازهم همان مافیایی است که طرفداران به یاد دارند.

 

منبع: سایت بازی رایانه

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

کارگردان بازی God of War

کوری بارلوگ کارگردان بازی God of War در آخرین پست اکانت رسمی توئیتر خود اظهار داشت که به ساخت یک عنوان بازسازی شده از «سایلنت هیل» (Silent Hill) علاقه دارد.

 

به گژارش بازی رایانه، در نسل گذشته شاهد بسیاری از ریمسترهای اچ دی (HD) برخی از بازی‌ها مانند د لست اف آس (The Last of Us) بودیم که با افزایش گرافیک عناوینی که بیشتر مورد استقبال طرفداران قرار گرفته بودند، آنها برای تجربه مجدد کاربران اینبار با کیفیتی بهتر روانه بازار می‌کردند.

اما در نسل حاضر می‌توان گفت برای اولین بار اتفاقی افتاد که طی آن یک بازی قدیمی و خاطره‌انگیز با یک گیم‌پلی جدید و انحصاری مجددا در دست ساخت قرار گرفت که به ریمیک (Remake) یا همان بازسازی معروف شد. همانطور که از اسمش هم پیداست، در این کار یک بازی قدیمی و محبوب توسط شرکت سازنده انتخاب می‌شود و تقریبا تمامی عناصر گیم‌پلی آن به‌روز می‌شوند؛ در این پروسه صرفا داستان و بدنه اصلی بازی حفظ شده و به عبارتی می‌توان گفت با یک بازی جدید اما در محیط و با داستان همان عنوان قدیمی روبه‌رو خواهیم شد.

ساخت عناوین بازسازی را بدون شک باید مدیون شرکتی باشیم که این کار را شروع کرده، کمپانی کپکام؛ این شرکت با بازسازی بازی نوستالژی رزیدنت اویل ۲ (Resident Evil 2) این کار را شروع کرد که با استقبال شدید طرفداران نیز همراه شد.

حال که بازار ساخت عناوین بازسازی باز شده، در شبکه مجازی توئیتر از کارگردان بازی God of War کوری بارلوگ سوال شده بود که اگر قصد بازسازی یکی از عناوین متال گیر (Metal Gear)، تویستد متال (Twisted Metal) و سایلنت هیل را داشته باشد کدام را انتخاب خواهد کرد؛ گرچه انتخاب بین دو عنوان سایلنت هیل و متال گیر واقعا کار دشواری است اما این کارگردان استودیو سانتا مانیکا (Santa Monica Studio) پس از انتخاب بازی سایلنت هیل، اعلام کرد که حتی برای کارگردانی آن حاضر خواهد بود.

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

شایعه: مردان‌ایکس و چهار شگفت انگیز به دنیای سینمایی مارول (MCU) خواهند پیوست

دنیای سینمایی مارول MCU

منبع موثقی که در گذشته اخباری درمورد فیلم اونجرز اندگیم (Avengers Endgame) را منتشر کرده بود حال از پیوستن مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) به دنیای سینمایی مارول MCU خبر می‌دهد.

 

به گزارش بازی رایانه،  پیش از منتشر شدن فیلم اونجرز اندگیم، اطلاعات خاصی از سوی فردی در مورد این فیلم منتشر شد که بعد ها کاملا به حقیقت پیوستند؛ این اطلاعات در پیج تویتری به اسم روگر واردل ( Roger Wardell) گذاشته شده بودند و اتفاقاتی از قبیل حضور رابرت ردفورد (Robert Redford) و فرانک گریلو (Frank Grillo) و سنگین وزن شدن ثور در آن پیش‌بینی شده بود.

حال شایعات دیگری از سوی این پیج توییتر منتشر شده است؛ مبنی بر اینکه مردان ایکس و چهارشگفت انگیز به دنیای سینمایی مارول MCU خواهند پیوست؛ او حتی از جان کراسینسکی (John Krasinski) وجیانکارلو اسپوسیتو (Giancarlo Esposito) تحت عنوان کسانی که ممکن است نقش های اصلی را بازی کنند نام برده است.

بنظر میرسد دنیای سینمایی مارول اینروزها هرچه بیشتر به سمت فاز چهارم خود حرکت می‌کند، تمایل بیشتری هم به بعدی کیهانی با دنیاهایی چندگانه خواهد داشت که به راحتی این موضوع را می‌توان در آخرین فیلم‌های اکران شده آن حس کرد. شاید این همان دلیلی باشد که تا کنون از سوی مارول نامی از مردان ایکس و چهارشگفت انگیز برده نشده؛ زیرا استفاده از دنیاهای چندگانه این امکان را به مارول میدهد که به عنوان مثال قهرمان مرده ایی را  به میدان نبرد بازگرداند و یا شخصیت‌های جدیدی را معرفی کند که در فیلم حضور نداشته‌ بودند.

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

پلی استیشن 5

به تازگی در جریان یک رویداد آنلاین، دموی فنی موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ که روی کیت توسعه پلی استیشن ۵ اجرا شد به نمایش درآمد. در این بین تیم سوینی (Tim Sweeney) مدیرعامل اپیک گیمز اظهار نظری درباره‌ی کنسول نسل بعدی سونی (Sony) داشته است.

بنابر گزارش بازی رایانه، تیم سوینی مدیرعامل اپیک گیمز، در جریان یک استریم اظهار داشت که کنسول نسل جدید سونی یک پدیده بوده و عملکرد خارق العاده‌ای دارد؛ وی افزود که این کنسول معماری گرافیکی قبلی را به خوبی زیر پا گذاشته است.

سونی با سخت افزار جدید خود یک پدیده را خلق کرده است؛ این کنسول بازی نه تنها گرافیک جدیدی را دربرمی‌گیرد، بلکه معماری تازه‌ای نسبت به نسل قبل بوده و از فضای ذخیره سازی نسل جدید هم برخوردار است. بنابراین پیچیده‌ترین مسائل به کمک این ویژگی حل می‌شود.

سوینی معتقد است با کنسول‌های نسل جدید بازیکنان دیگر نباید انتظار داشته باشند وضوح گرافیکی و گیم پلی کاملا به قبل شباهت داشته باشد، بلکه تحول بزرگی در راه است که رضایت آنها را در پی خواهد داشت. سوینی می‌گوید به لطف سخت افزار جدید سونی، می‌توان پروژه‌هایی که در ذهن داشتیم را به حقیقت تبدیل کنیم.

او افزود که دیگر دوره لودینگ میان پرده‌ای به پایان رسیده و بازیکنان به سرعت می‌توانند بازی مورد نظر خود را از هرجایی ادامه دهند. سوینی بیان داشته که معماری سخت افزار پلی استیشن ۵ در کلاس جهانی توسعه یافته و می‌توان از آن انتظارات بسیاری داشت.

البته باید اضافه کرد که اطلاعات تکمیلی پیرامون پلی استیشن ۵ بزودی دردسترس قرار خواهد گرفت؛ تاکنون سونی اشاره به زمان رونمایی این کنسول نداشته و طبق گزارش قبلی باید در تیرماه امسال شاهد معرفی آن باشیم.

 

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice

به نظر می‌رسد که متن و طرح اصلی فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice مود بسیار تاریکتری نسبت به فیلم ارئه شده داشته است.

 

به گزارش بازی رایانه، در سال ۲۰۱۶ فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice به کارگردانی زک اسنایدر(Zac Snyder) ساخته شد و بعد از اکران این فیلم بحثی بر سر زبان‌ها افتاد که مود یک فیلم ابرقهرمانی تا چه حدی باید تاریک باشد؟ این در حالی بود که بعدها بنا به‌ گفته نویسنده این اثر، در این فیلم خیلی چیزها می‌توانست متفاوت‌تر و بهتر باشد.

قرار بر این بوده است که فیلم را ولفگانگ پترسون (Wolfgang Peterson) کارگردانی کند، با بازی کالین فاریل (Colin Farrell) در نقش بتمن و جود لا (Jude Law) در نقش سوپرمن، اما بعدها با عوض شدن نویسنده تصمیم گرفته شد که کمی از مود تاریک فیلم کاسته شود؛ زیرا نویسنده جدید اینگونه تصور میکرد که این اثر برای یک فیلم ابرقهرمانی زیادی تاریک است.

فیلم میتوانست اینگونه شروع شود که بروس وین (Bruce Wayne) بازنشسته شده و در مراسم تدفین آلفرد شرکت میکند؛ سپس بتمن گذشته خود را فراموش کرده و به نزد همسرش بازمیگردد؛ آنها در کنار هم زندگی میکنند تا زمانی که جوکر همسر بتمن را به‌قتل می‌رساند.

اما چنان که به نظر می‌رسد، نویسنده دوم فیلم هیچ با این نظرات و اتفاقات موافق نبوده و در حقیقت آنها را برای داستان فیلم مناسب نمی‌دانست؛ او معتقد بود که این وقایع دور از انتظار بیننده هستند و شاید تنها برای نوشتن روی کاغذ مناسب باشند. او موافق بود هرچیزی که بر روی کاغذ مناسب و جذاب باشد  لزوما برای دنیای واقعی مناسب نیست؛ حتی با وجود جو تاریک فیلم.

مشکلات این فیلم حتی بیشتر از این‌ها بود و بازیگر نقش سوپرمن جود لا، بدلیل نارضایتی‌هایی که داشت تیم را ترک کرد. اکنون با وجود این تفاسیر طرفداران تنها می‌توانند تصور کنند که اگر فیلم دقیقا بر اساس متن اصلی نوشته می‌شد چگونه می‌توانست باشد؟

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

فیلم Sonic The Hedgehog

به نظر می‌رسد که آدام ساندلر (Adam Sandler) هنگام تماشای فیلم Sonic The Hedgehog در سینما با جیم کری (Jim Carrey)  تماس تلفنی گرفت و به او گفت که بسیار از بازی‌اش در این فیلم خوشش آمده.

به گزارش بازی رایانه، طبیعا تمامی طرفداران سینما با این موضوع موافق هستند زمانی که بر روی صندلی یک سینما نشسته‌اید و فیلم معروفی را تماشا میکنید، باید تلفن همراه خود را خاموش کرده و تنها بر روی خود فیلم تمرکز کنید؛ حال میخواهد  به ‌علت نور شدید صفحه‌ی نمایش پرده سینما باشد یا چک کردن شبکه های اجتماعی و یا حتی جواب دادن یک تماس تلفنی؛ زیرا این کار میتواند باعث آزار بسیاری از کسانی شود که به دیدن فیلم آمده‌اند. با وجود اینکه بسیار بعید است یک هنرمند مشهور خود این‌کار را انجام دهد اما به نظر می‌رسد که آدام ساندلر این‌کار را کرده است؛ هنگامی که او به‌ همراه اعضای خوانواده‌اش برای دیدن فیلم Sonic The Hedgehog به سینما رفته بود، بعد از تماشا قسمتی از فیلم همانجا در سینما با جیم کری بازیگر این فیلم تماس گرفته و به او گفته که «بسیار از ایفای نقشش لذت برده و عاشق بازی‌اش در این فیلم شده» است.

او در یکی از مصاحبه‌هایی که با مطبوعات داشته از مکالمه تلفنی خود با جیم کری تعریف کرده است.

از همانجا در سینما با کری تماس گرفتم و داشتم به او میگفتم که چقدر هنگام بازی این نقش بامزه به نظر میرسد؛ نمیدانستم فیلمی است که در سینما میبینم اما باید بگوییم که آنجا تعداد کمی از مردم بودند اما من باصدای بلند میخندیدم. همینطور تمامی افراد پشت سرم همگی میخندیدیم؛ انگار شب بزرگ سونیک بود.

این تنها ساندلر نیست که عاشق بازی جیم کری در نقش دکتر رباتنیک (Doctor Robotnik) شده. او کاملا در مورد این فیلم و نحو بازی کری  حق دارد؛ جیم کری بسیار عالی نقش خود را بازی کرده و تا به‌حال نظر خیلی از بیننده‌ها را بخود جلب کرده است.

 

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی
  • ۰
  • ۰

 

Tencent

آقای «کن‌ایچیرو ایمایزومی» که از کهنه‌کاران و کارکنان بسیار مهم Kojima Productions بود، به Tencent ملحق شد.

 

بنابر گزارش بازی رایانه ، یکی از کارکنان تیم کوجیما که بیش از ۲۰ سال با او همکار بود، پس از جدایی خود به Tencent ملحق شد. او نقش بسیار مهمی در پیشروی ساخت Death Stranding داشت و کمک‌های زیادی را در قالب کارگردان کمکی به کوجیما کرد. او هم اکنون به شعبه Tencent آمستردام ملحق شده است. این کمپانی قصد دارد تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه استفاده کند و سرویس‌های برنامه «وی‌چت» را گسترش دهد. Tencent هیچ ربطی به دنیای بازی‌های ویدیویی ندارد و حوزه فعالیت آنها بیشتر مرتبط با سرویس‌های اینترنتی است.

آقای ایمایزومی از بنیان‌گذاران کوجیما پروداکشنز بود که بعد از اخراج شدن این استودیو توسط Konami به استقلال رسید. او بر روی تمام Metal Gear Solidهایی که از سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود کار کرده است و نقش نسبتا مهمی را در توسعه هریک از آنها ایفا کرده بود. با اینکه دلیل جدا شدن او از کوجیما به صورت رسمی منتشر نشد، منابع گزارش از اختلاف او با دیگران کارگردان‌های حاضر در کوجیما پروداکشنز را دادند. آقای ایمایزومی در توری که برای Death Stranding برپا شده بود نیز غیبت داشت و هیچ حضوری از خود نشان نداد.

بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد و امسال نیز نسخه رایانه‌های شخصی آن روانه بازار خواهد شد. این بازی با واکنش‌ها و نقدهای متفاوتی رو به رو شد و برخی عاشق آن شدند در حالی که عده زیادی آن را حوصله سربر توصیف کردند. قابل ذکر است که آقای ایمایزومی نقش بسیار پررنگی را در روند توسعه و کارگردانی Death Stranding ایفا کرده بود.

منبع: سایت بازی رایانه

 

  • حامد زاحدی